wtorek, 10 stycznia 2017

Każdy znaczek wspiera misje

Pewnie zastanawiacie się, co słychać w DCW? O dziwo nie zamarzliśmy, smog nas nie udusił i działamy dalej :) Dziś będzie krótko, ale o tym chyba jeszcze nie pisałam.

Wczoraj był bardzo pracowity dzień, ponieważ oprócz standardowych obowiązków postanowiliśmy uprzątnąć nasz kolonijny magazyn. Pomimo, że ostatnio było sprzątane jesienią, to przez remont i inne okoliczności zrobił się ogromny bałagan. A tu zaraz zimowisko i byłby problem z odnalezieniem potrzebnych rzeczy. Wiktoria, Jowita, Damian i ja zaskakująco szybko uporaliśmy się z problemem (nie pamiętam, dwie czy trzy godziny). Efekt był zdumiewający! I odnalazło się wiele "zagubionych" rzecz.

Dzisiejszy poranek spędziłam na segregowaniu znaczków dla Misjonarzy Werbistów. Akcja nazywa się "Każdy znaczek wspiera misje" i polega na zbieraniu wykorzystanych znaczków z kopert (tak, z podbitą pieczątką itd.). Okazuje się, że można je sprzedać kolekcjonerom, a zarobione pieniądze przeznaczyć na misje. Znaczki muszą być wycięte z koperty z pół centymetrowym zapasem. DCW włącza się w akcję (chyba) długo (tak właściwie to nie wiem, na pewno zanim się tam pojawiłam, już zbierali) i wysyła ich ogromne ilości. Dziś "poszło" 1194 znaczków, w tym kilka (mamy nadzieję) cenniejszych okazów.

Mało piszę nt. mojego wolontariatu z osobami głuchymi, ale to też dlatego, że dopiero "wdrażam się" w ich kulturę. Spotykają mnie problemy: jak wytłumaczyć opisywanie godzin w języku angielskim, geografię, matematykę, lektury ("Krzyżacy", "Mit o Syzyfie"). Ale wtedy widzę, jak potrafię być kreatywna. Wciąż mam też problem ze zrozumieniem gdy ktoś do mnie miga, ale już mniejszy niż na początku. I najważniejsze, że odeszły obawy związane z tym, że sama mam zamigać.

Nie wiem czy w tym tygodniu będę miała Wam coś ciekawego do przekazania, może coś się "trafi". Miłego tygodnia :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam! Zależy mi na uzyskaniu Twojej opinii. Tutaj możesz zostawić ślad po sobie. Jednak, ze względu na ilość spamerów, musisz zaczekać, aż zostanie on zatwierdzony przez administratora. Pozdrawiam serdecznie :)