niedziela, 6 grudnia 2015

GALA WOLONTARIATU

5 grudnia 2015 roku odbyła się X Świętokrzyska Gala Wolontariatu, której już od kilku lat organizatorami są Regionalne Centrum Wolontariatu i Diecezjalne Centrum Wolontariatu. Wydarzenie odbywało się w gościnnym Grand Western Hotel City w Kielcach.

Przygotowania do tego wydarzenia trwały już od kilku tygodni: planowano ogólny przebieg uroczystości, przyjmowano zgłoszenia najlepszych wolontariuszy. Najgorętszy był jednak ostatni tydzień, kiedy to Kapituła Konkursowa wybierała spośród 35 zgłoszeń te najważniejsze, szykowano statuetki, dyplomy, zapraszano gości czy dopinano wszystkie szczegóły.

Przed galą wolontariusze Światowych Dni Młodzieży roznosili też ręcznie malowane obrazki, które promowały ideę wolontariatu oraz właśnie ŚDM. Mi przydzielono inne ważne zadanie - witanie przybyłych gości i kierowanie ich do odpowiednich sal.

Gala rozpoczęła się o 17:00. Występował zespół "Ocaleni", Teatr z Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego, zaproszeni posłowie, senatorzy i dyrektorzy. Miłymi akcentami były też filmiki, które prezentowały wolontariat z różnych perspektyw.


Ale przejdźmy teraz do najważniejszej części - nagrodzonych. Z okazji 10-lecia RCW, ci najdłużej w nim działający otrzymali maskotki-wyróżnienia "Dinozaury Wolontariatu". Nagrodzono też kilka osób, które promują wolontariat w mediach. Jedną z nich jest mój kolega, Darek Skrzyniarz, który zawsze jest na miejscu każdej naszej akcji i opowiada o niej słuchaczom radia. Kolejni moi znajomi otrzymali również wyróżnienia "Nadzieja Wolontariatu". Panowie Andrzej Siennik i Marek Makos, których spotykam w Wolontariacie czy Angelika i Michał Steciak, z którymi chodziłam na kurs języka migowego. Przyznano też nagrody za miejsca przyjazne wolontariuszom. W Kielcach są to: Gimnazjum nr 26, Świętokrzyskie Centrum Onkologii oraz Komenda Miejska Policji. Wiele osób, które znam, były nominowane to tego ważnego wydarzenia, jednak niestety nie można nagrodzić wszystkich.

Głównie nagrody otrzymali:
- Pani Helena Stępień, która od 11 lat pomaga osobom po usunięciu krtani oraz ich bliskim, jest wolontariuszką - seniorką;
- "Teatr pod Górnym Kościołem" w którym występuje wielu moich znajomych. Oprócz działań aktorskich angażują się też w wiele działań charytatywnych i to już od 12 lat.
- trzecia nagroda powędrowała do.... mnie! Prowadzący wymieniał i wymieniał w co się angażuję, otrzymałam olbrzymią statuetkę, piękną różę, książkę, bilety do kina i... bilet do Brukseli!

Byłam w olbrzymim szoku, wzruszenie ściskało mi gardło, ale potem cieszyłam się całą sobą. Po gali jedna z uczestniczek powiedziała mi, że nigdy nie widziała tak szczerej radości i naturalności, bez wyuczonego przemówienia i że mi bardzo gratuluje. Wszyscy mnie ściskali, całowali, gratulowali, a ja do tej chwili wciąż jestem w szoku. Wygrać spośród tylu nominowanych, tak bardzo zaangażowanych, dłużej ode mnie - przecież to nierealne. Potwierdzeniem stresu może być to, że tak się trzęsłam, że zrzuciłam stojący za mnie roll-up, zgubiłam jedną z nagród czy nie potrafiłam nic powiedzieć sensownie. Nominowały mnie dwie osoby: Monika, z którą zaczęłam moją przygodę z wolontariatem oraz Paulina, którą poznałam na tegorocznych koloniach letnich. Udzieliłam wczoraj tylu wywiadów, mam nadzieję, że sława nie uderzy mi do głowy :)

Po gali odbył się uroczysty bankiet, a później, już mniej oficjalna impreza w klubie.

Dziękuję wszystkim za pomoc, wsparcie, wiarę we mnie, za tolerowanie moich niedociągnięć i wad, za inspirowanie mnie swoim przykładem do działania :)



Poniżej wstawiam linki do artykułów relacjonujących galę :)

http://www.radio.kielce.pl/pl/post-38076

 http://em.kielce.pl/informacje/przyznali-laury-wolontariatu-zrobilo-mi-sie-slabo-mowila-wolontariuszka-em

 http://ekai.pl/diecezje/kielecka/x94788/kielce-teatr-pod-gornym-kosciolem-nagrodzony-statuetka-laur-wolontariatu/

 http://bi.gazeta.pl/im/6f/68/12/z19300463Q,Kielce--Swietokrzyska-Gala-Wolontariatu.jpg

 http://kielce.tvp.pl/22939439/pomaganie-to-ich-sposob-na-zycie

 http://www.echodnia.eu/swietokrzyskie/wiadomosci/kielce/art/9154273,w-kielcach-podczas-x-swietokrzyskiej-gali-wolontariatu-nagrodzono-niesamowitych-ludzi,id,t.html

I oczywiście Caritas http://kielce.caritas.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=473%3Asck-273&catid=86&Itemid=435





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam! Zależy mi na uzyskaniu Twojej opinii. Tutaj możesz zostawić ślad po sobie. Jednak, ze względu na ilość spamerów, musisz zaczekać, aż zostanie on zatwierdzony przez administratora. Pozdrawiam serdecznie :)